Ny Kategori

Denna nya kategori, klimatet, kommer jag skriva i lite då och då.

Klimatet som i Klimathotet, Växthuseffekten, den globala uppvärmingen. Även kanske utrotningshotade djur.
Ja, det mesta som har med klimatet att göra.

Jag ser ner på dem som shoppar varannan dag bara för att visa upp något nytt i sina bloggar

Ett faktum är att det fortfarande finns folk som inte har ändrat några av sina ovanor även fast de har hört om växthuseffekten. De finns många som säger:
"Äh, det går i cykler. I en viss period är det varmt, i en viss period kallt."
FEL. Det är bevisat att det är varmare än det ska vara just nu, detta är ingen normal cykel. Det är även bevisat att det är på grund av männsikor.

Vet ni vad? Vi kan göra något åt det också.
"Ingen kan göra allt, men alla kan göra något". Det är rädda barnens slogan (tror jag). Samma sak gäller när man pratar om att göra något för miljön. Som att ändra sina vanor.
"Det spelar ingen roll om jag slutar resa och köra bil, de andra gör ju det", tänker många.
Jo visst, klimathotet försvinner inte för att en person gör det. Men: Alla små insatser gör skillnad.

Kommentarer om inlägget

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0