Lagat middag och ätit

Hej!
Nu är det Onsdag kväll, och jag har just lagat middag till familjen och ätit. Jag blev äckligt mätt, men det var gott.

Inspirationen fick jag av detta recept i nån vecka gammal Metro. Det är så roligt att  wokka (eller hur det stavas). Själv kallar jag det för "Vorka", i svenck ton.

image9
Jag följde det dock inte helt. Jag lade till Palsternacka, Kålrot och Morötter - sådana grönsaker som är i säsong.
Nästa gånga ska jag inte ta med Bambuskott, för de kommer typ från Indonesien och har transporterats därifrån. Och det fick jag veta efter att jag hade köpt burken! Mamma borde ha sagt det när hon skulle handla på Coop Forum.

Alltid när man lagar mat blir det så mycket över. Det blev det nu också, även fast jag åt mer än vad jag brukar göra.
Så detta receptet borde vara för 6 portioner, för de som äter normalt alltså. De som är matvrak äter nog upp allt om de är fyra eller till och med tre.
Så nu får jag spara resterna igen. Det är jättemycket rester i hela kylskåpet - imorgon skulle vår familj kunna äta bara rester.
Ändå blir det alltid bara jag som äter dem.


Får ni rester, eller äter ni upp allt? Om det blir över, sparar ni det då?

Kommentarer om inlägget
Postat av: Rebecca

Åh jag blir hungrig.

Grejjen är att jag redan har läst ondskan två gånger. Men jag måste nog läsa den en gång till för att klara av att skriva recensionen på tisdag.

2008-05-07 @ 20:30:51
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: Emma

i mitten av bilden. väääldigt litet och lite suddigt. :D

2008-05-07 @ 21:28:11
URL: http://emmaa95.blogg.se
Postat av: Mimo

hehe vad gott :)

2008-05-07 @ 21:33:37
URL: http://mimooo.blogg.se
Postat av: JULLAN

jaa, jag tror det, såg inte förra gången, eftersom det var sista april då & man hade lite andra saker för sig. ;> men han har ju haft i de senaste avsnitten större & större afro, så förra avsnittet hade han säkert så. ;) men ikväll, så vare tvärtom. ;)

2008-05-07 @ 23:32:37
URL: http://juliahessling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0